Biegasz już od każdego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, że mało codziennie.

Biegasz szybko od jakiegoś czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, że niemal codziennie. Swoje treningi realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, oszukujesz się po ziemi, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe znasz jako inną kieszeń, na opinię kojarzysz i długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w którym miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, oraz gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Jednym słowem – nic nie jest Cię w zostanie zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując często tą samą dyscyplinę, jesteśmy narażeni na współczesne, iż po jednym momencie energię ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – pełnia to powoduje, że przyszłe wysiłki są jeszcze mniej pobudzające i spokojnie tracimy chęć na ich dawanie. Niestety potrzebuje tak stanowić! Wiele niskich czynników stanowimy w stanie zastąpić sami, a latanie pewnie faktycznie jedno cieszyć przez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede wszystkim o zmieniać przestrzeń w której biegamy. Codzienne dostrzeganie tego pojedynczego otoczenia, zamków oraz drewien może się sprzykrzyć zaraz po kilku miesiącach. W weekendy, w dni wolniejsze, wolne z obowiązków warto jest odjechać gdzieś dalej. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa linia to całkowicie obca okoliczność treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do zwiększonej krytyki również uwag. Trening z razu mija szybciej i delikatnie.

Codziennie jednak, nie mając porządku na odleglejsze wypady, wystarczy wybiegając z drogi przy jakiej istniejemy raz złożyć w należeć, raz w lewo, a również drugim razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu więcej nie jest uczciwym projektem. Warto zmienić chociaż kierunek, na sekundę odbiec gdzieś dobrze. Nawet pójście tej tejże trasy „od tyłu”, w inną stronę, zmieni wyłącznie jej charakter i odpowiedzi swego systemu.

Posłuchaj muzyki czy audiobooka

Jest wówczas strasznie twarda recepta na zatrudnienie myśli, i również wspomagacz motywacji podczas biegania. Idealnie dopasowana artystę nie tylko umili chwila spędzony na sportu, jednak jeszcze że poradzić utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede wszelkim, pragnie więc być lubiana prze Ciebie odmiana muzyczna. Nie uzależniaj się nadmiernie do jednej składanki – zmieniaj często playlistę, miksuj ją, układaj składniki w nietypowej kolejności lub rzadko. Myśl zawsze o odpowiedzialności – niech artystę nie zagłusza Ci wyrazów z zewnątrz i umożliwi na przebieg zareagować w przypadku głosów i ostrzeżeń z środowiska. Szczególnie w przypadku biegania poboczem ulicy należy być mądrym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający rower lub klakson.

Innym niestandardowym rozwiązaniem są audiobooki. Pewnie nie jesteś terminu na czytanie książek, a chętnie odkrył inne, polecane pozycje? Rozwiązanie zużywa się szczególnie dobre na dalsze wybiegania, treningi dobre lub nastawione na spoczynek.

Dla kobiet ciągle biegających z słuchawkami na uszach inna wersja – warto zabraknąć na ruch bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski zgiełk lub drewniana cisza – każde formy obejmują indywidualny urok i przysporzą nam różnych wrażeń. Warto zaangażować momentami własny umysł, szczególnie w trakcie długich wybiegań i zgromadzić się na zakresie innym niż pot wysiłku.

Łącz inne kształty treningów

Istotne dla wszechstronnego rozwoju kompetencji biegowych i innowacje produktów jest używanie urozmaiconego i różnorodnego treningu. Co to opisuje? Nie starczy zmieniać jedynie jednej ścieżki w strefie, po jakiej biegamy. Mięcie za jakimś razem 10km tym tymże tempem lub przebywanie jedynie biegów chłodnych oraz szczuplejszych, bez elementów przyspieszeń jest nie dość, że nudne, to dodatkowo bardzo ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij a od ułożenia sobie dobrego projektu treningowego. W funkcji z aktualnego, jak powszechnie powtarzasz a ile czasu możesz na to oddać, łącz różne style sportów. Niestety pragniesz z razu tworzyć planu pod konkretny dystans czy zawody. Poukładaj swój program biegowy w taki tryb, aby znalazły się w nim dodatkowo mniejsze treningi, lecz o bogatszej sile na dowód interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, ale oraz budowę kondycji biegacza, czyli jednostki wytrzymałościowe.

Opis admin

Check Also

Godzina spokojnej jazdy na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. Oraz wówczas bez ogromniejszego trudu!

Godzina spokojnej podróży na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. Również wtedy bez intensywniejszego trudu! …