O efektywnym pływaniu możemy prowadzić wtedy, kiedy wyćwiczymy w ostatnim stopniu konkretną technikę pływacką

O efektywnym pływaniu możemy prowadzić wtedy, kiedy wyćwiczymy w najszerszym szczeblu konkretną technikę pływacką, co nic nie jest naturalne. Na efektywne pływanie robi się nie tylko szybkość, ale przede wszystkim odpowiednie (wzorcowe) ułożenie ciała, które gwarantuje prędkość, minimalizuje zmęczenie i znacznie eliminuje możliwość wystąpienia urazów. Aby pływanie mogło być funkcjonalne, pływak musi tak zrozumieć własne mięso i znać inne możliwości.

Opadające biodra. Z opadającymi biodrami podczas pływania walczy dużo kobiet. Warto zauważyć, że własne ciało w wodzie utrzymuje się jak huśtawka: kiedy podnosimy głowę wysoko nad powierzchnie wody, nasze nogi opadają, jak z serii chcemy zanurkować, nasze nogi automatycznie unoszą się w górę. Aby zachować dobrą sylwetkę podczas pływania, trzeba starać się znaleźć punkt równowagi. Gdyby więc się uda, zaprezentuje się, że nogi mogą w ogóle nie pracować, a na widać nie zaczną opadać. Znalezienie odpowiedniego balansu ciała zapewnia bardziej okrągłe kształty, zmniejszony wysiłek na utrzymanie nóg blisko powierzchni wody, a także gwarantuje wykorzystanie mięśni tułowia do popularniejszej wartości napędowej.

Oszczędzaj pracę serca. Jeden skurcz serca w wodzie jest warty 2-3 skurcze na lądzie. Warto więc oszczędzać pracę serca, na co wpływ na wydajność pływacka. Możemy przeznaczyć ją zbyt pomocą SPL – istnieje obecne bardzo prymitywny rozwiązanie, liczący na żądaniu ruchów w wodzie. Bardzo ważne jest wtedy, aby jednak być świadomym kroku pływackiego i trwać wydajny krok podczas niewielkich prędkości. Wzrost liczby wykonywanych ruchów zawsze winien stanowić wykonany chęcią wzrostu prędkości, a nie zmęczeniem lub brakiem koncentracji.

Dobra metoda. Dobra technologia jest niesłychanie istotna, tak ważna, że o poświęcić dla niej nawet czas, na którym nam chce. To zdrowa metoda pozwala nam wygrywać zawody i skutecznie pływać bez zbędnego obciążenia. Że będziesz szedł „za każdą cenę”, kosztem swoich mięsni i zmęczenia, zupełnie nie osiągniesz sukcesów naprawdę szczęśliwych jak z prawdziwą metodą.

Wydłużanie ciała. Wydłużanie ciała podczas pływania stanowi niezmiernie aktualne i należy nieustanne nad nim rozwijać. Dzięki wydłużeniu możliwe jest znacznie zwiększenie zakresie ruchów i zmniejszenie tarcia. Wydłużenie ciała ułatwia również rotację.

Odpowiednia rotacja ciała zapobiegająca kontuzjom w wodzie. Jednak o pływaniu wznosi się, iż stanowi toż nieco urazowa dyscyplina sportowa, to przecież bada w niej do urazów oraz obciążeń. Aby ich usunąć, należy przede każdym skupić się na łatwej rotacji ciała, należy pracować nad szczęśliwym i symetrycznym zwrotem z obustronnym oddychaniem. Rotacja ciała na końce powoduje zmniejszenie oporów, lecz również znacznie zwiększa zakres ruchów. Istnieje owo ważne przede każdym dla kobiet pływających kraulem.

Pływanie efektywne jest to płynięciem z doskonale wypracowaną metodą i zrozumieniem naszego ciała. To czynność nad organizmem, lecz jednocześnie nad umysłem. Pilnowanie postawy ciała, oddechu, odpowiedniego rozluźniania mięśni i koncentracji, a dodatkowo poprawiania każdego szczegółu i ruchu sprawia, że zmierzamy do wielkiej doskonałości.

Opis admin

Check Also

Godzina spokojnej jazdy na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. Oraz wówczas bez ogromniejszego trudu!

Godzina spokojnej podróży na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. Również wtedy bez intensywniejszego trudu! …