Od połowy sierpnia aż do połowy października trwa moment na śliwki

Od połowy sierpnia aż do połowy października trwa sezon na śliwki. Łatwo je wydajemy, używamy do powideł, kompotów czy soków i suszymy. Czy jednak śliwki są zdrowe? Jak postępują na bliski układ? Czy warto włączyć je do swojej diety? Przeczytaj artykuł i poznaj reakcji na owe pytania!
Śliwki zawierają szereg substancji odżywczych, korzystnych dla własnego zdrowia, między innymi pektyny, czyli płynny błonnik, witaminę C, A, E (bardzo rzadko siedzi w produktach), a jeszcze witaminy z linii B (przede każdym B6). Gra tym śliwki to również źródło magnezu, potasu, żelaza, fosforu i wapnia.
Już powyższe dobroczynne substancje zamknięte w śliwkach świadczą o tym, że te efekty są właściwe dla polskiego organizmu i warto zapoznać je do diety. Przyjrzyjmy się im mimo wszystko nieco bliżej.
Śliwki są owocami, które doskonale wchodzą na produkcję jelit i uczestniczą w pozbyciu się zaparć. Stąd oraz są dobrym elementem w profilaktyce przeciwko nowotworowi jelita grubego.


Zawartość witamin z grupy B sprawia, że polski układ nerwowy działa bardziej dobrze, dzięki temu śliwki mogą wywołać, że polskie samopoczucie się poprawi. Produkty na skuteczniejszy humor umieszczają się najdoskonalszym rozwiązaniem.
Śliwki pomogą też niejadkom. Jeżeli nie musisz się zmusić do wyżywienia i osiągasz mały apetyt, zjedz kilka śliwek – pobudzają apetyt. Należy jednak pamiętać, żeby nie przesadzić z częścią.
Liczba rodzajów śliwek jest silna. Warto wiedzieć, iż też o ciemnej skórce mają właściwości antyoksydacyjne, to mówi zwalczają wolne rodniki. Tym jednym opóźniają proces starzenia się skóry.
Śliwki mogą pomóc odwrotnie – szczególnie kiedy zjemy ich zbyt wiele. Mogą zawierać biegunkę i motywy z żołądkiem. Dlatego warto spożywać je z umiarem, nawet jeśli uwielbiamy ich apetyt i czekamy na nie z utęsknieniem przez pełny rok.
Śliwki są drogie w błonnik, zaś tymże samym ułatwiają trawienie i instytucję jelit. Układ pokarmowy działa sprawniej. Nic zatem dziwnego, iż te produkty doskonale poradzą sobie jak prawdziwy element w wojnie z zaparciami.
Śliwki są źródłem sorbitolu, czyli nieprzyswajalnego alkoholu cukrowego. Objęty stanowi on w skórze owoców. Ma on w jelitach takie środowisko, które zwiększa produkcję pożytecznych bakterii, usprawniających pracę jelit. Dodatkowo fakt obecny w pewien rodzaj przyciąga do siebie wodę, a ta nawilża jelita. W ten rozwiązanie przyśpieszane jest wydalanie, co leczy w walce z zaparciami.
W miąższu z zmianie objęte są wspomniane już pektyny, czyli rodzaj płynnego błonnika. Miesza się on z wodą oraz robi, że struktura masy kałowej stoi się prawidłowa. I umożliwia on w pozbyciu się wszystkich istniejących w jelitach składnikach. Porównywany jest do czegoś w charakteru miotły, działającej w pozbyciu się wszystkiego, co daje zaparcia.
Choć surowe owoce pomagają, warto wiedzieć, że najpiękniejsze w wypadku zaparć będą śliwki suszone. Zawierają one mało 10 gramów błonnika w 100 gramach produktu. Dodatkowo suszone śliwki zawierają w sobie dużo witaminy A i wspomnianego już sorbitolu. Jednak miejmy, że z taką formą śliwek nie powinno się przesadzać – mimo że dobre, są również niezwykle kaloryczne.
Czy śliwki są dobre i warto włączyć je do indywidualnej diety? Powyższe wartości tych produktów nie powinny pozostawić najmniejszych wątpliwości. Warto jednak podkreślać, że w obecnym faktu umiar jest najważniejszy, i powiedzenie: co zbyt dużo, to źle, że się nie sprawdzić.

Opis admin

Check Also

Jak każdy wie gdy wtedy tworzyć i akcję tą prowadzi przynajmniej 2 razy dziennie

Reklama: Technik dentystyczny Bydgoszcz Jak każdy rozumie jak wtedy wykonywać i rzecz tą prowadzi przynajmniej …