Po czym rozpoznać rodzaje budowy sylwetki mężczyzny?

kulturysta Typ ektomorficzny. Gdyby jesteśmy typem ektomorficznym, budowanie mięśni nie przychodzi nam z łatwizna. Ektomorfik jest zawsze chudy i że niema dobrego pomysłu treningowego, to przyrost mięśni potrafi się wydawać ciężką pracą. Stosując jednak dobre rady, można zbudować mięśnie o moc szybciej. Oto kilka wskazówek: Wykonywać podstawowe ćwiczenia, kierujące do budowy masy mięśniowej. Doskonale kształtują się tu: przysiady, pompki, unoszenie się, wiosłowanie itp. Powtarzanie 6-8 razy, liczba zestawów 8-12. Wskazane są wystarczające przerwy pomiędzy zestawami ćwiczeń. Da to nam ćwiczyć wydajniej i da tkance mięśniowej czas dla rozwoju. Naszym celem nie jest liczba ćwiczeń lecz intensywność treningu. Trenujemy nie więcej niż trzy dni w tygodniu, by ciało nasze miało wystarczający kolej na odpoczynek, restaurację i rozwój mięśni. Idealny program to poniedziałek – środa – piątek. Ważnym składnikiem w budowie mięśni u ektomorfików jest produkowanie. Człowiek ten powinien wchłaniać dodatkowe kalorie przez cały dzień. Dzienny jadłospis powinny uzupełniać suplementy dla zwiększenia wagi, napoje z wielką ilością białka, co zwiększy ilość zjadanych kalorii. Ograniczamy swoją energię w innych dziedzinach, celem oszczędzania energii niezbędnej do pisania mięśni.
Trening oparty winien żyć na szkoleniach podstawowych z darmowymi ciężarami – ilość serii przygotowywać się powinna następująco: na długie grupy mięśniowe ok.12-16 serii, na krótsze ok. 9-12 serii, ilość powtórzeń 6-12, przerwy pomiędzy seriami ok.2-3 minut. Każda grupa mięśniowa ćwiczona raz w tygodniu. Czas trwania:4-8 tygodni. Tak jest aktualne jedynie bardzo ogólny zapis, oraz od tych idei są odstępstwa, ponieważ każdy organizm reaguje inaczej na te jedne bodźce.
Równie ważna jak ruch jest dieta. Ektomorfik, aby pogłębić swoją siłę, musi jeść znacznie wielu. Najlepiej zorganizować swój dzień tak, żeby móc spożywać 5, a też dużo 6 czy nawet 7 posiłków. Ponieważ przyrządzanie takiej liczby „prawdziwych” posiłków pewno żyć trudne, warto zaopatrzyć się w łatwej klasy odżywkę typu „gainer” i zastępować 2 lub 3 posiłki łatwymi do wykonywania koktajlami. Gra tym ciągle należy brać pod ręką lekarstwo na przekąskę. Na pocieszenie należy wspomnieć, że dzięki szybkiej przemianie materii ektomorfikowi płazem uchodzą nawet wielkie „grzechy” dietetyczne, takie jak z czasu do momentu pizza, lub nawet (o zgrozo) golonka i ciasto. Ważne jednak, żeby nie dawały się one zbyt często. Nie dokładnie także zapominać o wodzie (bez niej mięśnie nie urosną ) – trzeba wypijać co najmniej 3l dziennie, i w porządku upałów nawet dwa razy tyle.
Organizm ektomorfia, ze powodu na szybką przemianę materii, zużywa podczas pracy fizycznej ogromną część energii. Jeśli ektomorfik poważnie nauk o rozbudowie mięśni, to powinien zrezygnować forsownych sportów wytrzymałościowych, łącząc się na treningach siłowych. Nie widać śmieć również z treningami cardio i w zupełności wystarczą mu 2 lub 3 krótkie, ale intensywne ruchy na bieżni lub rowerze stacjonarnym. W końcu zapewnienia organizmowi ludzkiego wypoczynku nie wolno mu rezygnować snu. Ektomorfik powinien spać co najmniej 8 pór na dzień, a jeżeli może pozwalać sobie na taki luksus, to ucinać dodatkową, „poobiednią drzemkę”. Wiele kobiet ma, że ektomorficzny typ budowy nie uzna im na ubranie na wielkości i poprawę muskulatury. Na wesele nie jest to prawdą, należy jedynie umiejętnie układać plany treningowe, dopasowywać do nich doskonałą dietę i zmienić nieco swój tryb życia.

Link sponsorowany: ranking odżywek

Opis admin

Check Also

Parę zapewnień o aparaturach do pakownia

Jedynym spośród nieodłącznych składników jakiegoś wyniku jest opakowanie. Pełni ono mało funkcji, a najistotniejsze to …